יום שישי, 10 במאי 2013

למה צריך תלמידי ישיבה?


למה צריך גם תלמידי ישיבה?

כולנו מרגישים שיש משהו חזק וגדול מאיתנו, חכמים רבים בעבר בהווה וכנראה גם בעתיד חיים בתחושה שקיים כוח עליון איזה שהוא לא חשוב מה "כוח עלום מאיתנו" שהדתיים נתנו לו שם :  "אלוהים".

מעיון ביקורתי בהיסטוריה אפשר להגיע למסקנות רבות,

1.       אלוהים כגורם חיצוני מושלם בלתי משתנה ושאינו צריך לעצמו דבר-  יצר עולם.

2.       בעולם הזה הוא פינה מקום לאדם- והאדם מבחינתו יכול לממש או לא לממש את עצמו.

3.       במידה ואלוהים היה ממלא את העולם ומנווט את פעולתו באופן ישיר (כמו שחלק מהאנשים חושבים)- הדבר היה פוגם ביכולת ההתפתחות של האדם, (ומפחית מגדולתו של אלוהים).

4.       במקום להיות מעורב באופן ישיר אלוהים מילא את העולם בחוקי הטבע שמכתיבים את פעולתו ונתן לאדם את הבמה הזו (העולם שכפוף לחוקי הטבע) על מנת להגשים ולבטא את עצמו כראות עיניו, החופש ניתן לאדם על לשון "הרשות נתונה".

5.       ממש כמו מורה או הורה כריזמטי שמפנה מקום לילד או לתלמיד על מנת שיוכל לבטא את עצמו ולא מכתיב לו כל הזמן מה לעשות.

6.       עמנואל קאנט (הפילוסוף הגרמני חלק אף אומרים "הדגול") דיבר על הנומנה (הדבר כלשלעצמו) ועל הפנומנה (הדבר שאנו תופסים בעולם) הנומנה הינה הדבר האמיתי , זו היא ההבנה האלוהית שנמצאת מחוץ לגבולות העולם שניתן לנו, דבר שלא ניתן לאדם להגיע אליו, מה שנותר לאדם זה להגיע לגבולות הנומנה, גבולות הטבע שניתנו לנו על ידי אלוהים, הבנה של העולם הזה הנתון בגבולות הטבע היא ההבנה האבסולוטית שניתנה לאדם ואותה לא ניתן לפרוץ.

7.       האדם בוחר כמה ואיך לפתח את עצמו במסגרת הבמה (העולם) ובמסגרת גבולות הטבע, שאיש לא יכול לחמוק מהם ללא קשר לרמה ולהבנה אליהן הגיע.

8.       נורא קל לאדם או לקבוצת אנשים ללכת לאיבוד בהבנה ובאמונה בעולם זה עקב המגוון הרב של התופעות שניתן לחזות בו.

9.       האמונה השגויה שהפנומנה היא הנומנה ושיש לנו אפשרות לשלוט בעולם באמצעות פעולות אמוניות טקסיות כאלה או אחרות הינה העבודה הזרה שנולדה מתוך האמונה המונותיאיסטית הטהורה בה התחלנו כולנו ביציאה מגן העדן.

10.   הבלבול גדול, כוכבים, עולם, טבע, ואני הקטן בתוך עולם זה, מפחיד..., הדבר הראשון שאדם חושב ינסה לעשות בסיטואציה כזו הינו לחפש דרך להבין ולאחר מכן לשלוט בגורל שלו (ולא חסרות דוגמאות לכך בעולם העתיק ובעולם החדש, ולצערי גם בעולם העתידי), לנסות לשבור את הסיטואציה של חיים בתוך עולם (אמנם מופלא ומדהים) אך עולם מוגבל, מבלי יכולת לפורץ את גבולות הטבע.

11.   בדיוק כמו השחקן בתיאטרון שככל שיהיה מבריק הוא עדיין משחק בהצגה , וההצגה תהיה מדהימה ומוצלחת ככל שתהיה היא עדיין הצגה, קשה לאדם \ לכל אדם  לקבל הנחת עבודה כזו.

12.   בעולם כזה מגיעים אנשים מסוימים וכותבים מחזות, ויש אנשים שמשחקים תפקידים בהצגות, כגון דתות ואמונות מסוגים שונים שאנשים מזדהים איתם ומשחקים בהן תפקיד, פוליטיקאים שמכתיבים דעה והציבור נוהר אחריהם לבצע את דעתם, גורמים עסקיים שמכתבים לנו, מה נאכל?, מה נשתה?,מה נלבש?, מה יהיה אידאל היופי שלנו?, איפה נגור... ובכלל כמעט כל ההחלטות שלנו נשלטות עקב תפקיד שאנו ממלאים בתסריט שמישהו אחר (שהחלטנו במודע או לא במודע לשחק בהצגה שלו) כתב.

13.   אברהם (אבינו) עשה ניסיון לחזור בחזרה לאמונה אמיתית טהורה, להעביר מסר לאלה שהסכימו לשמוע שהאמונה בדברים שאנו רואים בעולם הינה אמונה בפנומנה (בתופעות ) ולא בנומנה (בדבר האמיתי), האמונה הטהורה אינה דורשת מתווכים ופעולות טקסיות שכאילו משפיעות בצורה כזו או אחרת על הדבר האמיתי (האלוהות).

14.   הקהל העברי שהלך אחרי אברהם איבד את דרכו במצרים והתחיל לחזור לדרך השגויה, מה היה חסר באמונה שיצר אברהם? היו חסרים כללים, נהלים ודרך עבודה ממש כמו בעולם המודרני המאמץ סביבת עבודה ונהלי עבודה כולל תוכנות ניהול  ERP וכו', נהלים ברורים שמאפשרים המשכיות ומונעים סטייה מהדרך.

15.   משה החזיר את העבריים לאמונה  אך הוא הבין שללא נהלי עבודה הם יחזרו בחזרה להאמין בתופעות, הרי קשה עד בלתי אפשרי להחזיק אמונה טהורה?!. משה היה חכם מספיק בכדי לתת לאנשים כללים וטקסים מתוך מטרה לשמר אותם נאמנים להבנה כל קיום שתי העולמות, עם ההבחנה הברורה שמה שאנו רואים ושומעים אינם הדברים האמיתיים אלא רק הדברים ששולטים בחיים שלנו, אנו שחקנים בהצגה, העולם האמיתי נמצא מחוץ לתיאטרון ואין לנו נגישות אליו, מטרתו של משה הייתה לגרום לנו להבין שבעולם כזה אנו שחקנים ולהבין שהמחזה והטקסט כולל הבמאי אינם הדבר האמיתי,  אלא הדבר הטוב ביותר שאנו יכולים להגיע אליו בעולם זה- גירוד של  גבולות הידע להבין שאני משחק תפקיד בהצגה ולא בעולם האמיתי, אדם שמתחיל להאמין בתפקיד שלו במחזה ובבמאי כאילו הם הדבר האמיתי משול לפי עקרון זה לאדם העובד עבודה זרה.

16.   הטקסים והמנהגים הינם דרך לשמר אותנו עם ההבנה שיש משהו שהוא מחוץ לנו ושההבנה שלו אינה נגישה לנו, ההיסטוריה הוכיחה שהבנה טהורה כזו (לאורך זמן) היא קשה מדי לרובנו לקליטה ומכאן הצורך בטקסים ומנהגים.

17.   המצוות והחוקים שיצר משה בתורה נועדו לאפשר גם לדורות שיהיו אחריו (ללא המנהיג הכריזמטי) לשמור אמונים לאמונה האמיתית הטהורה.

18.   התוספת המשמעותית של משה לאברהם הינה בכך שהוא החזיר את הציבור להבנה שאליה הגיע אברהם אך בתורו הוסיף לה חוקים ומצוות על למנוע ממנה לדהות עם השנים וחילופי הדורות, משה בנה את החוקים כך שיהיו חמישה חוקים בין אדם לחברו וחמישה חוקים בין האדם למקום- נתן להם תוקף מקודש, וכך העניק לאמונה שחידש אלמותיות.

19.   תלמידי הישיבה מתחלקים לשניים, בור סוד שאינו מאבד טיפה ותפקידו לשמר את הידע האמונות, המנהגים, הטקסים מדור לדור, הטקסים והמצוות לא נועדו לאף אחד אחר חוץ מאשר לנו כאנשים (לא כולנו מגיעים לרמה הגבוהה הרעיונית ומצליחים לשמר את ההבנה על העולם ללא קיום המצוות), לכן בעבור הרוב המכריע של האנשים המצוות הינן הדרך היחידה שלא ללכת לאיבוד בעולם.

20.   הסוג השני של תלמידי הישיבה הינם המעין המתגבר שתפקידם לנסות ולקדם אותנו כקבוצה קרוב יותר ויותר לגבולות ההבנה והטבע.

21.   פעם בהרבה זמן מגיע ענק בעל שתי התכונות ביחד ולוקח את גבולות הידע לכוון חדש.

22.   תפקידם המקורי של תלמידי הישיבה היה לשמר את המצוות והידע מהתורה באופן דידקטי שאינו מאפשר הרהורי כפירה, הם מצידם מוותרים על מה שיש לעולם להציע במטרה לשמר ידע ולהיות מעין מגדלור שעובר מדור לדור ושומר על האוניות ששטות בים תפקיד הישיבה איפה הינה להרחיב את בסיס הידע האנושי וכן להיות בית הגידול ממנו יצמח המעיין המתגבר הבא שיקדם אותנו, בדיוק כמו שהאקדמיה נועדה להיות מקום לשימור ידע והרחבת ידע על ידי יחידי סגולה שיגדלו בו.

23.   בעולם המודרני בו אנו חיים היום יש מנגנוני שימור והעברת ידע רבים ונרחבים המסוגלים לתת מענה אלטרנטיבי לאקדמיה ולישיבות, כך שתפקיד מסורתי זה ניתן להשגה באמצעים רבים ומגוונים.

24.   בעולם המודרני בו אנו חיים אין כבר צורך בטקסים והמצוות על מנת לשמר אותנו על המסלול האמוני, אנו יודעים (או אמורים לדעת) שלכוכבים ולאיתני הטבע אין משמעות כגורמים עצמאיים מחליטים אלא שהם נמצאים בתוך המסגרת שאנו כפופים לה ואינם חיצוניים לה, לשמש ולכוכבים אין רצונות משלהם שאנו יכולים להשפיע עליהם ולפיכך אנו חופשיים לפתח אמונה טהורה ובלתי אמצעית בדיוק כפי שהיה בתקופת אברהם.

25.   נותרו אם כן שתי שאלות פתוחות,

-           האם ולשם מה אני צריך את הטקסים והמצוות בעולם הנוכחי בו אנו חיים?

-          האם המנגנון המבוסס על תלמידי ישיבה נידרש על מנת להעביר את הידע מדור לדור?

26.   השאלות רלוונטיות גם לעולם החילוני המטפח אקדמיה בדיוק לשם אותן מטרות, כולל המטרה האם המנגנון הקיים (ישיבות\ אקדמיה) משרת את התקדמות הידע או את המנגנון עצמו?

27.   שימור הידע והעברתו יכולים להיעשות היום בדרכים נוספות, המצוות והטקסים כאמצעי לשמר אותנו מאמונה באיתני הטבע אינה נידרשת גם היא, נותר אם כן רק נושא בית הגידול למעין המתגבר הבא, איש איש בתחומו שינסה לפרוץ את גבולות הידע בכל תחום אפשרי, מדע, אומנות, פילוסופיה, אמונה..., והשאלה הנשאלת היא האם הישיבות לעולם הדתי והאקדמיה לעולם המדעי מקיימות תפקיד היסטורי זה שהוטל עליהם או שהן מעכבות את ההתפתחות.

28.   גם מי שחושב שהתשובה היא חיובית ושאלה המקומות האופטימליים לגידול דור פורצי הדרך הבא, חייב להסכים שהכול תלוי במינון ...

יום שישי, 11 בינואר 2013


פחד מוות
פתאום באמצע היום בן אדם מרגיש ששום דבר לא מתאים.
אולי המשפט נשמע מעט חריף, חד, לא מתאים לעידן החדש או לתרבויות סיניות ו\או הודיות עתיקות שלכולנו פשוט ברור שהן משקפות נכוחה את המצב הקיומי הפילוסופי האישי הנוכחי של כל אחד ואחד מאיתנו.
למרבה המבוכה בעולם האמיתי האנשים האמיתיים לרוב נראים מתנהגים ומגיבים קצת אחרת...
שאם לא כך איך נסביר את העובדה שרובנו עדיין כועסים, נפגעים, מתבלבלים, מפחדים, מקנאים... רגשות לא מאוזנים שכבר מזמן אינם אמורים להיות קיימים בחיינו המוארים והשלווים בעידן החדש?
תופעה נוספת שהפכה להיות אופיינית גם היא דווקא בעידן חדש זה שאמור לשקף סבלנות וסובלנות, תופעה (כאחד שנתנסה בשני צדדיה) שאני נוטה להגדיר אותה אפילו כמרגיזה (רגש שכאמור כבר איננו שייך לחיים שלנו מאז שנכנסו לעידן הדלי) הנה שתמיד יימצא חבר טוב שיגיע אלינו בדיוק כשאנו נמצאים בסיטואציה מבולבלת כל שהיא ויסביר לנו כיועץ חכם נבון ומואר (משחקי תפקידים שמתחלפים תדיר לפעמים אני היועץ שלו ולפעמים הוא היועץ שלי) שלמעשה אנו סתם מסבכים את המצב (שימו לב מגורם נפגע שצריך סיוע הפכנו לגורם הבעייתי שחוסר שיתוף הפעולה שלו יוצר את הבעיה) ואת עצמנו כי כבר הוכח על ידי גדולים וחכמים מאיתנו ואפילו נכתב בספרים שהחיים בעצם פשוטים והפיתרון לכל הצרות שלנו הוא פשוט:
להירגע, לזרום , לשחרר, לא לסבך את הדברים, והכול כבר יסתדר מעצמו! (סימן קריאה למי שלא שם לב).
הסיניים קוראים לזה   Wu wei  - עשייה מתוך חוסר מאמץ: וויקיפדיה:
Wu wei (Chinese: 無爲; a variant and derivatives: traditional Chinese: 無為; simplified Chinese: ; pinyin: wú wéi; Japanese: 無為; Korean: 무위;Vietnamese: Vô vi; English, lit. non-doing) is an important concept in Taoism that literally means non-action or non-doing. In the Tao te Ching, Laoziexplains that beings (or phenomena) that are wholly in harmony with the Tao behave in a completely natural, uncontrived way. As the planets revolve around the sun, they "do" this revolving, but without "doing" it. As trees grow, they simply grow without trying to grow. Thus knowing how and when to act is not knowledge in the sense that one would think, "now I should do this," but rather just doing it, doing the natural thing. The goal of spiritual practice for the human being is, according to Laozi, the attainment of this natural way of behaving.
ההסבר הפשוט ביותר שמצאתי למונח זה הינו: כל אחד יקבל בדיוק את הדברים הטובים שהוא צריך ובמינון הנכון, כל מה שהוא צריך לעשות זה לא להפריע,  אי עשייה תוביל לתוצאה.
תחשבו על זה , אם עד עכשיו לא נלחצנו  אז עכשיו זה בטח מתחיל להלחיץ, למה כולם יכולים לפתור את כל הבעיות שלהם (ואלה שמאמצים את הגישה הסינית בכלל לא צריכים לפתור שום דבר כי הבעיות בכלל לא מגיעות) על ידי שחרור והרגעות ורק אני לא מצליח , אם זו לא סיבה להילחץ ולהתעצבן עוד יותר אז מה כן?
מטרתו של אוסף מילים זה הנו לנסות ולסייע לכל אחד בבניית מנגנון אישי  למזעור היציאה שלנו משיווי משקל , ולקבל שליטה על המינון ועל הדרך, הדרך אותה מצאתי כיעילה ביותר להתמודדות עם היציאה משיווי המשקל היא,
  1. להבין שלפני אירוע העשוי להלחיץ.
  2. להבין שאני בן אדם בשר ודם (אני יודע גם לי היה קשה לקבל זאת אבל זה נכון) וכמו כל אחד אחר גם אני מושפע.
  3. להסתכל כמו חוקר במעבדה על המערכת האישית שלי מתחילה לצאת משיווי משקל ולאזן אותה בצורה מודעת באמצעות תרגילים שנדבר עליהם בהמשך, כל אחד עם התרגיל שמתאים לו יותר.
אני חייב לציין שזה עובד, לא ב 100% אבל עובד.
אני חייב לציין שאם התרגול המנגנון לומד לעבוד לבד וניתן בדיעבד פתאום לשים לב לבעיות שהוא  סידר לבד.
אז יאללה לעבודה..

יום רביעי, 23 במאי 2012

a way out of a cave

Solving the crisis in Syria (and at the same time helping other people).
The many caves into which our thought is put, and consequently us too, make it difficult for independent thought to break through.
Here is an example of a creative solution, based on independent thought, to the crisis in Syria, which unfortunately will not be realized precisely because we all live in a cave (each of us in a different cave into which we were put, while constantly making sure we would not be able to get out).
The current situation in Syria is that the Alaouite minority of approximately 2.5 million people, supported by some of the other minorities will not be able to exist it if renounces its "either him or me" rule. Either the Sunni majority will rule and then the fate of the Alaouite minority will be similar to that of other rulers who gave up or were forced to give up their rule, or the Alaouite rule will continue but then the Sunni majority will not lead the life it deserves.
The interesting thing is that anyone who can influence or talk about it does not understand or chooses not to understand and thus continues to offer irrelevant solutions, based on each of us continuing to live in the cave in which he was accustomed to live, no one (with authority) stands up and offers a the parties an option to enable them to create a situation in which they can all live together.
The amazing thing is that there are solutions which can benefit everyone, which we like to call "win-win" situations, and in this case we can even achieve a solution which is good for everyone, as in "win-win-win-win" solution.

One possible solution (and there must be more): founding a new state which dominates the area including parts of the Golan Heights (including the Druze villages and a part of current Syria, as well as the Lebanon border area). The new state will have four bordering states: Syria, Lebanon, Jordan and Israel.
This new state will allow the establishment of an Alaouite majority, a Palestinian minority, and other minorities similar to the state existing today but without the Sunni majority which does not coexist peacefully with the Alaouite rule.
At the same time this will also provide a solution to other difficult, old and unsolved problems:
a solution to the problem of the Palestinian refugees, as well as a peace settlement between Israel, Syria and Lebanon, and the existence of a Sunni Syrian state alongside an Alaouite state, thus solving the horrible war currently conducted in Syria.
Reviewing the attached map reveals the simplicity of just one cut on the map!


Demographic appendix from Wikipedia:
The population in Syria currently includes 22.5 million people (2011). The ethnic Syrians are Semitic mingled with Indian-Europeans and with Turks who historically ruled the region for long periods.
Religiously speaking, 87% of the Syrians are Muslim- out of which 74% are Sunni Muslim and-13% Shiite (including 11% Alaouite). 10% are Christian (including Armenians and Assyrians) and about-3% Druze. There is also a very small Jewish community concentrated mostly in the area of Damascus and in Qamishli.
Ethnically, 90% of the residents are Arab, around 7% are Kurd and around 2% Armenian. In Syria live about 430,000 Palestinian refugees.

What a shame we are locked in our caves and fail to see.
What a shame that the ones who put us in those caves and make sure we stay there don't step up to take responsibility!
Is there a chance for an Israeli leader to come out internationally and locally a hero and offer a similar solution?

Wishing you an independent and fruitful thinking 

Rami Sagman



יום שבת, 21 באפריל 2012

המערות הרבות אליהן דואגים להכניס את המחשבה שלנו וכתוצאה מכך גם אותנו, מקשה על המחשבה העצמאית לפרוץ,
הנה למשל דוגמה לפתרון יצירתי המבוסס על מחשבה עצמאית למשבר בסוריה, שלצערי לא יוכל להתממש בדיוק בגלל שכולנו חיים במערה (כל אחד במערה אחרת אליה דאגו להכניס אותו ומוודאים כל הזמן שלא נוכל לצאת ממנה).
המצב בסוריה היום הוא שהמיעוט העלאווי כ 2.5 מליון איש המגובה בתמיכה של חלק מהמיעוטים הנוספים לא יוכל להתקיים במידה ויוותר על השלטון במתכונת של "או אני או הוא", או שהרוב הסוני ישלוט ואז גורלו של המיעוט העלאווי יהיה דומה לגורלם של שליטים אחרים שוויתרו או אולצו לוותר על השלטון, או שהשלטון העלאווי יימשך אבל אז הרוב הסוני לא יחיה כמו שמגיע לו לחיות.
מה שמעניין הוא שכל מי שיכול להשפיע או לדבר על כך לא מבין או בוחר שלא להבין ולכן ממשיך להציע פתרונות שאינם רלוונטיים המבוססים על כך שכל אחד מאיתנו ימשיך לחיות במערה שבה הרגילו אותו לחיות,  אף אחד (בעל סמכות) לא קם ומציע "סולם" לצדדים להגיע למצב שבו כולם יוכלו לחיות ביחד.
המדהים הוא שיש פתרונות שיכולים לעשות טוב לכולם מה שאוהבים לקרוא לו win-win .
במקרה הזה אפשר להגיע גם ל מרובע הצלחה של  win-win-win-win .

פתרון אחד אפשרי (בטוח שקיימים רבים נוספים): הקמת מדינה חדשה החולשת על שטח הכולל חלקים מרמת הגולן (כולל כפרי הדרוזים וחלק מסוריה הנוכחית כולל אזור גבול לבנון)  למדינה החדשה יהיו ארבע מדינות גובלות ,סוריה, לבנון , ירדן וישראל.
במדינה חדשה זו יוכלו להתבסס רוב עלאווי, מיעוט פלסטיני +מיעוטים נוספים בדומה למדינה הקיימת היום אך ללא הרוב הסוני שאינו חי בשלום עם השלטון העלאווי.
על הדרך מתקבלים פתרונות לבעיות נוספות קשות וותיקות ובלתי פתורות:
פתרון  לבעיית הפליטים הפלסטיניים + הסדר שלום ישראל סוריה לבנון + קיום מדינה סורית סונית לצד מדינה עלוואית ובכך קבלת פתרון למלחמה הנוראה שמתחוללת כיום בסוריה.
מי שמעיין במפה המצ"ב רואה כמה שזה פשוט חיתוך אחד פשוט במפה!



נספח דמוגרפי מוויקפידיה:
 אוכלוסיית סוריה מונה כ-22.5 מיליון נפשות (2011). הסורים האתניים הם שמיים המעורבים בהודו-אירופיים ובטורקים ששלטו באזור במהלך תקופות היסטוריות ארוכות.
מבחינה דתית, 87% מהסורים הם מוסלמים- מתוכם 74% הם מוסלמים סונים ו-13% שיעים (כולל כ-11% עלאווים). 10% הם נוצרים (כולל ארמנים ואשורים) וכ-3% דרוזים. קיימת גם קהילה יהודית קטנה מאוד המרוכזת בעיקר בדמשק ובקמישלי.
מבחינה אתנית, 90% מהתושבים הם ערבים, כ-7% כורדים וכ-2% ארמנים. בסוריה חיים כ-430,000 פליטים פלסטיניים.


חבל שאנחנו נעולים במערות שלנו ולא רואים, עוד יותר חבל שמי ששם אותנו במערות אלו ודואג שנשאר שם לא לוקח אחריות !
האם יש סיכוי שמנהיג ישראלי יצא ענק !! במונחים בינלאומיים ומקומיים ויציע פתרון דומה?
בברכת מחשבה פוריה ועצמאית 
רמי סגמן

יום שישי, 20 באפריל 2012

מאיפה הכל התחיל

שלום !
הגעתי לנקודה בחיים שבה החלטתי לשתף את מי שיבחר בכך במחשבות שלי לגבי "משחק החיים"
ארגנתי את הרעיונות הללו בספר The wisdom trap שסטימצקי סייעה בהוצאתו לאור
http://www.steimatzky.co.il/steimatzky/Pages/Product.aspx?ProductID=10140055&CategoryID=777


מי שימצא זמן לקרוא יגלה ניסיון לתאר את מצבנו (כפי שאני רואה אותו) כאנשים פרטיים השותפים לקיום היום יומי בעולם, כולנו בטוחים שבחיי היום יום אנו עושים את מה שאנו רוצים לעשות, לצערי המצב כפי שאני מבין אותו שונה, אנחנו עושים ביום יום את מה שאחרים רוצים שנעשה, למרות ההרגשה שלנו שהכול נובע מהרצון שלנו.

אז זהו, החלטתי לקחת כל מיני אבחנות על העולם שעד היום השארתי אותן לעצמי ולכתוב אותם, אין לי מושג אם בכלל מישהו יקרא ולמה, אבל אני מאחל לכולם ללא קשר לכלום הנאה בריאות מימוש עצמי והצלחה.